logo
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

התיישנות עבירות מין בקטינים

עבירות מין בקטינים הן מעשים חמורים ובלתי נסבלים שפוגעים באזרחים הפגיעים ביותר שלנו. החוק בישראל מכיר בחומרתן של עבירות אלה באמצעות הטלת עונשים כבדים על עברייני מין. עם זאת, שאלות מורכבות עולות בנוגע להתיישנות עבירות אלו והגנה על קטינים מפני התעללות מתמשכת.

התיישנות עבירות מין בקטינים בישראל

התיישנות היא מושג משפטי המתייחס להפסקת האפשרות להעמיד לדין אדם בגין עבירה לאחר שחלפו מספר שנים ממועד ביצוע העבירה. תקופת ההתיישנות נקבעת בחוק, והיא משתנה בהתאם לסוג העבירה, חומרתה ונסיבותיה.

בישראל, תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים נקבעת בסעיף 91 לחוק העונשין. סעיף זה קובע כי תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים הינה:

  • עשר שנים על עבירות מסוג עוון, כגון מעשה מגונה בקטין.
  • חמש עשרה שנים על עבירות מסוג פשע, כגון אינוס בקטין.

בנוסף, סעיף 91 לחוק העונשין קובע כי תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים שבוצעו בידי בן משפחה או אחראי אחר, שהם בגירים, תתחיל להימנות רק בהגיעו של הקורבן לגיל 28.

בישראל קיים דיון משפטי ופוליטי האם יש לקצר את תקופת ההתיישנות בעבירות מסוג זה או שדווקא יש להאריך את התקופה ואף לבטלה לגמרי.

טענות בעד הארכת תקופת ההתיישנות

ישנן מספר טענות בעד הארכת תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים.

ראשית, עבירות מין בקטינים הן עבירות חמורות בעלות השפעה הרסנית על הקורבן. הן עלולות לגרום לנזקים נפשיים ופיזיים חמורים, אשר עלולים להימשך שנים רבות לאחר ביצוע העבירה.

שנית, שיהוי בדיווח על עבירות מין בקטינים הוא תופעה שכיחה. ישנן מספר סיבות לשיהוי זה, כגון:

  • פחד מהפוגע.
  • תחושת בושה או אשמה.
  • חוסר הבנה של משמעות המעשה.

הארכת תקופת ההתיישנות תאפשר לקורבנות עבירות מין בקטינים לקבל את הצדק לו הם זכאים, גם אם הם מתקשים להתלונן בזמן אמת.

טענות נגד הארכת תקופת ההתיישנות

ישנן גם מספר טענות נגד הארכת תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים.

ראשית, הארכת תקופת ההתיישנות עלולה להקשות על הגנה על הנאשם. לאורך השנים, ראיות עשויות להיעלם או להיפגם, מה שעלול להקשות על הוכחת אשמתו של הנאשם.

שנית, הארכת תקופת ההתיישנות עלולה לגרום לכך שאנשים ייחשפו לתביעות אזרחיות בגין עבירות מין שביצעו לפני שנים רבות. ייתכן שאנשים אלו לא יזכרו את האירועים כפי שהם התרחשו בפועל, מה שעלול להוביל לפסקי דין לא צודקים.

השאלה האם להאריך את תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים היא שאלה מורכבת. ישנם יתרונות וחסרונות הן להארכה והן להותרת המצב הקיים. בסופו של דבר, ההחלטה בעניין זה צריכה להיעשות לאחר שיקול דעת יסודי של כל היבטיה.

הצעות לשיפור המצב

בנוסף להארכת תקופת ההתיישנות, ניתן לנקוט גם בצעדים נוספים כדי לסייע לנפגעי עבירות מין בקטינים לקבל את הצדק לו הם זכאים. צעדים אלו יכולים לכלול:

  • הקמת מערכת יעילה לדיווח על עבירות מין בקטינים.
  • הכשרת אנשי מקצוע לטיפול בנפגעי עבירות מין קטינים.
  • העלאת המודעות הציבורית לנושא עבירות מין בקטינים.

פסיקות רלוונטיות בנושא התיישנות עבירות מין בקטינים

במהלך השנים, הוגשו לבית המשפט העליון מספר פסקי דין רלוונטיים לנושא התיישנות עבירות מין בקטינים.

פרשת מרציאנו ואח'

בפרשת מרציאנו ואח' נדונה השאלה האם תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים שבוצעו בידי בן משפחה או אחראי אחר, שהם בגירים, תתחיל להימנות רק בהגיעו של הקורבן לגיל 28.

בית המשפט העליון קבע כי התשובה לשאלה זו היא חיובית. בית המשפט ציין כי עבירות מין בקטינים שבוצעו בידי בן משפחה או אחראי אחר הן עבירות חמורות במיוחד, בעלות השפעה הרסנית על הקורבן. בית המשפט קבע כי הפגיעה של הקורבן בעבירות אלו היא עמוקה ורחבה והיא עלולה להימשך שנים רבות לאחר ביצוע העבירה.

עוד בית המשפט קבע כי הארכת תקופת ההתיישנות תאפשר לקורבנות עבירות מין בקטינים שבוצעו בידי בן משפחה או אחראי אחר לקבל את הצדק לו הם זכאים, גם אם הם מתקשים להתלונן בזמן אמת.

פסקי דין נוספים

בפסקי דין נוספים, דן בית המשפט העליון בשאלות הנוגעות להתיישנות עבירות מין בקטינים.

בפרשת קליין נדונה השאלה האם תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים נקבעת לפי גיל הקורבן בעת ביצוע העבירה או לפי גיל הקורבן בעת הגשת התלונה. בית המשפט העליון קבע כי תקופת ההתיישנות נקבעת לפי גיל הקורבן בעת ביצוע העבירה. בית המשפט ציין כי גיל הקורבן בעת ביצוע העבירה הוא הגורם הרלוונטי ביותר לקביעת משך ההתיישנות.

בפרשת בן-דוד, נדונה השאלה האם תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים נפסקת במקרה של שיהוי בהגשת התלונה. בית המשפט העליון קבע כי תקופת ההתיישנות אינה נפסקת במקרה של שיהוי בהגשת התלונה.

מסקנה

פסקי הדין של בית המשפט העליון בנושא התיישנות עבירות מין בקטינים מדגישים את החשיבות של נושא זה. בית המשפט העליון קבע כי עבירות מין בקטינים הן עבירות חמורות במיוחד וכחלק מהמטרה להגיע אל האמת ולמצות את הדין עם העבריינים – מן הראוי להאריך את תקופות ההתיישנות בעניין עבירות אלה.

עו"ד אלעד שאול הוא עורך דין פלילי מומחה בתחום עבירות מין בקטינים. עו"ד שאול בעל ניסיון רב בייצוג נפגעי עבירות מין בקטינים, ויש לו ידע ויכולת מקצועיים גבוהים בתחום זה. עו"ד שאול ידוע ביחסו האישי והאנושי ללקוחותיו ובשמירה על דיסקרטיות. הוא תמיד זמין עבור לקוחותיו ומעניק להם את מלוא המעטפת המשפטית והרגשית הדרושה להם.

אם אתם או קרוביכם נפגעתם ממעשה מגונה או אונס, עו"ד אלעד שאול הוא הכתובת הנכונה עבורכם. עו"ד שאול יסייע לכם לקבל את הצדק לו אתם זכאים ויעניק לכם את התמיכה וההכוונה הדרושות לכם בתקופה קשה זו.

 

לסיכום

עבירות מין בקטינים הן עבירות חמורות בעלות השפעה הרסנית על הקורבן. שיהוי בהגשת תלונות על עבירות אלו הוא תופעה שכיחה, וישנן מספר סיבות לכך. הארכת תקופת ההתיישנות על עבירות מין בקטינים תאפשר לקורבנות לקבל את הצדק לו הם זכאים, גם אם הם מתקשים להתלונן בזמן אמת. עם זאת, הארכת תקופת ההתיישנות עלולה להקשות על הגנה על הנאשם ועלולה לגרום לכך שאנשים ייחשפו לתביעות אזרחיות בגין עבירות מין שביצעו לפני שנים רבות. אם אתה או מישהו שאתה מכיר הוא קורבן לעבירת מין בקטינים, אנא פנה לעזרה. ישנם משאבים רבים הזמינים כדי לסייע לך להתמודד עם החוויה שלך ולהחלים.

 

 

מאמרים נוספים בנושאי עבירות מין
תביעות אזרחיות בגין עבירות מין

עבירות מין הן פגיעה קשה ומרחיקת לכת בזכויותיהם ובכבודם של קורבנותיהן. הן גורמות נזק פיזי ונפשי משמעותי ופוגעות בתחושת הביטחון והחופש של הקורבן. לצד ההליך

יחסי מין בין כהן דת ומאמין

יחסי מין בין כהן דת ומאמין מעוררים שאלות משפטיות, חברתיות ומוסריות מורכבות. מצד אחד, קיימת מערכת יחסים מיוחדת בין כהן דת למאמין, המבוססת על אמון

Picture of עורך דין אלעד שאול
עורך דין אלעד שאול
עורך דין אלעד שאול שותף מייסד במשרד עורכי דין אלעד שאול ושות', ונחשב אחד מעורכי הדין הפליליים המובילים בישראל בתחומי עבירות מין ומשפט פלילי. בוגר LL.B במשפטים מהפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים. יוצא פרקליטות מחוז תל-אביב, במסגרת עבודתו בפרקליטות טיפל בתיקים רבים של עבירות מין, הגיש כתבי אישום נגד חשודים בעבירות מין וייצג את מדינת ישראל כתובע בבית המשפט נגד עברייני מין. כיום עורך דין אלעד שאול וצוות עורכי הדין במשרד, מייצגים חשודים ונאשמים בעבירות מין ואף מתלוננות, מתלוננים וקורבנות עבירה. עו"ד שאול הוא מחלוצי עורכי הדין בתחום הסייבר-פלילי בישראל ונחשב לאחד המומחים הבולטים בתחום, בדגש על עבירות מין ברשת האינטרנט, סחיטה מינית ברשת והטרדה מינית באינטרנט. לתיאום פגישה או לשיחה ראשונית, השאירו פרטים או חייגו.
עו"ד עבירות מין אלעד שאול ברשתות החברתיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader
דילוג לתוכן